Kampania społeczna
Wrocław. Miasto otwarte
i dostępne dla każdego.
Kampania ma za zadanie zwiększyć świadomość mieszkańców i mieszkanek Wrocławia na temat funkcjonowania, udogodnień oraz savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji miejskiej.
Zależy nam na tym, aby Wrocławianie i Wrocławianki poznali oraz utrwalili podstawowe zasady savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu stworzymy warunki sprzyjające większej aktywności społecznej, politycznej i zawodowej osób z niepełnosprawnościami.
Kto za tym stoi?
Pomysł kampanii jest efektem spotkań wrocławskiej Grupy Branżowej ds. Osób z Niepełnosprawnościami i Dostępności przestrzeni publicznej oraz usług. Grupa branżowa powstała w listopadzie 2018 r., tworzy ją ponad 30 wrocławskich organizacji pozarządowych, instytucji samorządowych i grono ekspertów z obszaru szeroko rozumianej niepełnosprawności i dostępności.
Po co?
Działania naszej kampanii mają na celu zwiększenie świadomości mieszkańców Wrocławia na temat rzeczywistych potrzeb osób z niepełnosprawnościami w przestrzeni publicznej, szczególnie w pojazdach komunikacji miejskiej.
Dzięki temu edukujemy o kluczowych udogodnieniach, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie – od środków transportu, przez parkingi, aż po obiekty kultury, urzędy, szkoły i uczelnie, przystanki i biura.
Mamy nadzieję, że kampania pozytywnie wpłynie na poziom akceptacji i zrozumienia pasażerów wobec niezbędnych rozwiązań wspierających osoby z niepełnosprawnościami, stosowanych w miejskiej komunikacji publicznej.
Nasza kampania to
Filmy
prezentujące mieszkańców i mieszkanki Wrocławia, które jednocześnie są osobami z niepełnosprawnościami.
Plakaty
na których widoczne są atrybuty i symbole niepełnosprawności, przez które często postrzegamy osoby z niepełnosprawnościami.
Wywiady i infografiki
Wywiady video i infografiki, na których prezentujemy dobre praktyki i zasady savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami.
Wystawa
zorganizowana i zaprezentowana w przestrzeni Wrocławia w listopadzie 2021 r. stanowiąca podsumowanie całek kampanii.
Edukacja
spotkania z dziećmi i młodzieżą mające na celu uwrażliwienie uczniów na potrzeby osób z niepełnosprawnościami.
Obejrzyj spoty video
Andrey – film z audiodeskrypcją i tłumaczeniem na Polski Język Migowy
Andrey – film z napisami
Partnerzy i organizatorzy
Wrocławska Grupa Branżowa
z Niepełnosprawnościami i Dostępności:
Organizacje i instytucje tworzące Wrocławską Grupę Branżową do spraw Osób z Niepełnosprawnościami i Dostępności: